Skip to main content

La nueva estrategia turística de la Xunta de Galicia apuesta por 14 geodestinos como las Rías Altas y Baixas, A Mariña y O Ribeiro

Con el reto de incidir en la "singularidad" de cada zona para atraer a visitantes que quieran vivir "experiencias" variadas, los 14 geodestinos gallegos articulados por la Xunta son las Rías Altas, Costa da Morte, Terras de Santiago, A Mariña lucense, Lugo y A Terra Chá, Ancares-O Courel, Ribeira Sacra, O Ribeiro, Terras de Ourense y Allariz, Celanova-Limia, Verín-Viana, Manzaneda-Trevinca, Rías Baixas y Deza-Tabeirós.

Los hizo públicos el conselleiro de Cultura e Turismo, Roberto Varela, en un acto que ha cerrado el presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo, y en el que ha concretado que, dentro de estos 14 geodestinos, las Rías Altas contarán con dos zonas diferenciadas -Ferrolterra y A Coruña-As Mariñas-, mientras que las Rías Baixas tendrá, a su vez, cuatro zonas específicas -Ría de Muros y Noia, Ría de Arousa, Ría y Terras de Pontevedra, y Ría de Vigo y Baixo Miño-.

Agradecido y satisfecho por el trabajo de Varela y de la secretaria xeral para o Turismo, Carmen Pardo, el presidente ha manifestado su confianza en que esta nueva estrategia de diversificación contribuya a incrementar la estancia media de los visitantes en Galicia y se ha reafirmado en que "cada parte" de la comunidad "cuenta para el todo". "Cada rincón de esta tierra engrandece el destino Galicia", ha sentenciado, tras constatar que, en medio de las "dificultades" actuales, "ninguna" opción puede ser "relegada a un lugar secundario" puesto que el "atractivo" de la comunidad se reparte "entre rías y montes, caminos y ciudades, viejos símbolos como la Catedral de Santiago y nuevos como la Cidade da Cultura".

El presidente ha insistido en que la estrategia que ahora "echa a andar" es un ejemplo de voluntad de cooperación para beneficiar al conjunto de Galicia puesto que "promueve" la Administración -la Xunta, en colaboración con los ayuntamientos-, al tiempo que se implica uno de los sector clave (que representa más del 11 por ciento del PIB gallego) y se involucra "a la sociedad en general". "Ante el peligro de competir entre nosotros mismos, elegimos ser un país que se ve capaz de destacar conjuntamente en la oferta turística, española, europea e internacional", ha resumido, convencido de que, en momentos difíciles, la comunidad debe "moverse como nunca" para buscar "la mejor localización posible" en el futuro.

Feijóo, que ha iniciado su discurso con una mención al Xacobeo como ejemplo de "renovación" de la tradición, ha afirmado que "no se puede caer en el error" de pensar que los instrumentos con los que cuenta uno de los sectores económicos "más importantes" son "estáticos". "Las preferencias, los gustos, las tendencias de los visitantes, van cambiando", ha enfatizado, para añadir que, como los impulsores del Xacobeo, ahora toca ser conscientes de que el "destino Galicia" se construye "constantemente". Para avanzar en esta tarea, ha dado por hecho que el mapa de geodestinos será una guía "ciertamente útil".

En la misma línea que el presidente, el conselleiro Roberto Varela ha incidido en la idea de que Galicia es "infinita" y un "destino único" que merece "una marca propia", en la que ya se está trabajando, aunque también ha destacado que, desde hoy y gracias a los 14 geodestinos presentados, será "mucho más fácil" orientarse en el aprovechamiento de sus destinos turísticos. Tras la presentación de las 14 zonas y de un vídeo promocional con el lema publicitario de 'Galicia, gárdasme o secreto?' -'Galicia, ¿me guardas el secreto?'-, el conselleiro ha incidido en que los turistas, en la actualidad, buscan "experiencias" y eso es precisamente, ha añadido, lo que pretende ofrecer la Xunta: "experiencias asociadas a un destino".

"Queremos que, quienes visitan la comunidad, se vayan con la sensación de que quedan muchos secretos por descubrir", ha subrayado, antes de garantizar que en los próximos meses se "multiplicarán" los esfuerzos para "reforzar" el conocimiento de las áreas más consolidadas, así como el desarrollo de los destinos que todavía no han podido aprovechar todo su potencial. Para ello, el conselleiro ha avanzado, entre otros pasos, la presencia de estos geodestinos en ferias turísticas nacionales e internacionales.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O responsable do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, presidiu o acto de presentación dos Xeodestinos Turísticos de Galicia, un mapa de 14 xeodestinos para extraer “todo o potencial do destino Galicia”, cunha oferta diversificada, que permita incrementar a estancia media dos visitantes. “Cada parte conta para o todo. Cada recuncho desta terra engrandece o destino Galicia e por iso, cómpre que os articulemos ben”, destacou Feijóo.

O titular da Xunta avogou por traballar unidos e coordinados para que cada un destes catorce xeodestinos lle poida ofrecer algo ao visitante e lle permita concluír “que non só merece a pena vir á nosa terra, senón tamén quedarse o maior tempo posible para abarcar todas as experiencias que ten ao seu alcance”. E salientou que “nunha etapa histórica na que as posibilidades de elección para o turista aumentaron de forma exponencial, Galicia completa hoxe o proceso que iniciamos desde o principio da lexislatura para distinguirnos no mercado se cabe un pouco máis que ata agora”.

Se ben, Galicia actúa, porque o é, como unha Galicia unida, Feijóo afirmou que “iso non significa que teñamos que presentarnos, porque non o somos, como unha Galicia uniforme. Ao contrario, en poucas terras coma a nosa se mesturan tantas tendencias e conflúen tantas posibilidades”. E engadiu que ningunha desas posibilidades amola, “porque todas serven a unha Galicia que ten precisamente na variedade unha das súas principais fortalezas turísticas”.

“O atractivo da nosa terra repártese entre rías e montes, santuarios e catedrais, camiños e cidades, cruceiros e augas termais, faros e murallas, xardíns e casas rurais, vellos símbolos como a Catedral de Santiago e novos como a Cidade da Cultura. En medio de tantas dificultades, Galicia non pode permitirse o luxo de relegar a un lugar secundario ningunha das moitas posibilidades que poden ofrecer as Rías Altas, a Costa da Morte, as terras de Santiago, a Mariña lucense, Lugo e a Terra Chá, Os Ancares e o Courel, a Ribeira Sacra, as Rías Baixas, O Ribeiro, as Terras de Ourense e Allariz, de Celanova e da Limia, de Verín e de Viana, de Manzaneda e Trevinca, ou do Deza e Tabeirós”.

Ante o perigo de competir entre nós mesmos, o titular do Executivo galego aseverou que escollemos ser un país que se ve capaz de destacar conxuntamente na oferta turística española, europea e internacional. “E, en lugar de estragar as nosas propias forzas, traballamos como unha realidade global que pon en marcha proxectos colectivos. O instrumento que hoxe botamos a andar é unha nova proba diso: promove a Administración –a Xunta, en colaboración cos concellos-; implícase un dos nosos sectores produtivos máis importantes; e involúcrase a sociedade en xeral”.

Nos momentos difíciles coma os que se están a vivir, Feijóo subliñou que Galicia ten que moverse como nunca para buscar a mellor localización posible no futuro e salientou que as decisións turísticas que se teñen materializado nos últimos anos, como a recente Lei do Turismo, a marca Galicia ou a propia celebración do Xacobeo 2010 mantiveron vixente ese dobre espírito de renovación e de concertación.

Feijóo afirmou que non se pode caer no erro de pensar que os instrumentos cos que conta un dos sectores económicos máis importantes son estáticos. “As preferencias, os gustos, as tendencias dos visitantes, van mudando. Por iso, ao igual que os impulsores do Xacobeo, agora tamén debemos ser conscientes de que o destino Galicia se constrúe constantemente”. E, neste sentido, amosouse convencido de que este mapa de xeodestinos vai ser unha guía certamente útil para avanzar nese camiño.

Fotografía: Xunta de Galicia
R.