Skip to main content

Galicia promocionará diferentes lugares a través de su gastronomía típica

La Xunta de Galicia emprenderá un programa de promoción y difusión de diferentes puntos de la geografía de la Comunidad a través de la gastronomía típica de cada lugar y empleará este aspecto como "elemento desestacionalizador" del turismo. Así lo explicó la secretaria xeral para o Turismo, Carmen Pardo, tras su intervención en la segunda reunión preparatoria del I Congreso Europeo de Turismo y Gastronomía, que se celebrará en abril en Madrid.

En esta línea, Carmen Pardo apuntó los beneficios que la cultura gastronómica puede tener en la mejora del turismo que se desplaza a Galicia y, sobre todo, como "elemento desestacionalizador", ya que los visitantes podrían acudir a la Comunidad a degustar diferentes productos típicos de cada época del año. Además, la secretaria xeral aseguró que su departamento "auditará" las fiestas y celebraciones gastronómicas para estudiar su potencial y su distribución y pondrá en marcha acciones para "estimular la compra y el consumo de productos gallegos".

Según Carmen Pardo, la gastronomía constituye el segundo reclamo turístico para los visitantes que acuden a Galicia, solo detrás de la naturaleza, y, parafraseando al presidente de la Real Academia de Gastronomía, Rafael Ansón, señaló que esta Comunidad es la región que registra "mayor calidad y variedad de frutos del mar a nivel mundial". Por ello, la secretaria xeral apostó por "incrementar el nivel de competitividad" de Galicia en la fusión entre turismo y gastronomía y, como muestra, nombró la apuesta de su departamento por el fomento de las rutas enogastronómicas.

Santiago acogió la segunda reunión preparatoria del I Congreso Europeo de Turismo y Gastronomía, que se celebrará entre el 24 y el 26 de abril de 2010 en Madrid para "identificar los problemas" del turismo en España y "buscar mejoras" por la vía de su unión con la gastronomía. El objetivo del encuentro, articulado en torno a mesas redondas con ponentes internacionales, es el de crear con sus conclusiones una "hoja de ruta" para "buscar una mayor rentabilidad" al turismo y a la gastronomía, en los que España "es lider mundial". Así lo explicó en Santiago el subdirector general de Promoción y Comercialización Exterior del Instituto de Turismo de España (Turespaña), Enrique Ruíz de Lera, quien indicó que durante el Congreso se tratarán cuestiones como la necesidad de incidir en la formación y en los programas de intercambio con el extranjero, en la vinculación del producto con el territorio, en la expansión de la red de restaurantes españoles en el exterior, en la reclamación como propia de la cultura de tapas y en la necesidad de hacer accesible la información off y online sobre gastronomía nacional.
Además, reclamó "coordinar" las actuaciones en el exterior y anunció que el Consejo de Ministros dedicará una sesión monográfica al turismo en la que se aprobará un Plan de Promoción del Turismo Enogastronómico dotado con 7 millones de euros y una campaña de promoción en más de 20 países.

Por su parte, el presidente de la Real Academia de Gastronomía, Rafael Ansón, aseguró que España se ha convertido en "lider mundial del turismo y de la gastronomía", algo que "hace 30 años era impensable", y apuntó que la cocina española es "la suma de 17 ofertas gastronómicas, de las cocinas regionales". En esta línea, alabó las diferencias entre los territorios del Estado y el hecho de que España cuente con "muy buenos cocineros", entre ellos "el mejor del mundo, Ferrán Adriá", y "excelente materia prima", que convierte al país en el segundo del mundo en vinos y quesos y el primero en conservas "gracias a Galicia". Además, Ansón llamó la atención sobre la necesidad de que Europa desarrolle acciones para promocionar de manera conjunta el turismo y la gastronomía, así como el "turismo sostenible".

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Consellería de Cultura e Turismo de la Xunta de Galicia:

O Conselleiro de Cultura e Turismo, Roberto Varela, e a secretaria xeral para o Turismo, Carmen Pardo, foron os anfitrións no Hostal dos Reis Católicos do subdirector xeral de Promoción e Comercialización Exterior de Turespaña, Enrique Ruíz de Lera, e mais do presidente da Real Academia Española de Gastronomía, Rafael Ansón, na primeira reunión preparatoria do Primeiro Congreso Europeo de Turismo e Gastronomía.

Na inauguración da xornada, que serviu para deseñar as liñas de actuación do evento, o conselleiro de Cultura e Turismo destacou a relevancia da gastronomía na oferta turística de Galicia. Neste sentido, asegurou que supón “un recurso de primeira orde que a Consellería debe seguir potenciando”. “Dentro da promoción turística de calquera rexión, a gastronomía é importante pero especialmente no caso galego xa que este ítem figura como a segunda motivación para os nosos visitantes”, recordou.

Na súa intervención, Roberto Varela definiu asemade a gastronomía como “un elemento diferencial que temos que pór de relevancia e encauzar axeitadamente” na liña estratéxica de “potenciar a calidade como marca diferencial do turismo galego”.

Na rolda de prensa celebrada, o subdirector de Promoción e Comercialización Exterior de Turespaña, Enrique Ruíz de Lera, anuncio que o congreso se celebrará en Madrid entre o 24 e o 26 de abril do vindeiro ano, e nel participarán ponentes nacionais e europeo e –segundo explicou Ruiz- “del sairá unha folla de ruta para conseguir un maior rendemento do turismo gastronómico”.

Ruiz de Lera explicou tamén que dos 58 millóns de turistas que visitaron España o pasado ano, 6 millóns fixérono pola gastronomía. O obxectivo deste evento segundo o representante de Turespaña é que “España sexa líder mundial en turismo gastronómico”. Así mesmo, Enrique Ruiz de Lera comentou que o vindeiro día 24 de xullo terá lugar un Consello de Ministros monográfico sobre turismo no que se aprobará un Plan de Turismo Gastronómico para accións promocionais por valor de sete millóns de euros que inclúe fam-trips e viaxes de prensa, así como accións promocionais a través das oficinas de Turespaña en máis de 20 países. Do mesmo xeito, no portal www.spain.info haberá un canal específico de gastronomía.

Pola súa parte, a secretaria xeral para o Turismo, Carmen Pardo, destacou a importancia da gastronomía como reclamo turístico para todos aqueles que visitan Galicia e dixo que, segundo os estudos dos que dispón a Administración Turística galega, a “gastronomía é a segunda motivación, despois da natureza, dos turistas que veñen a Galicia”. Tamén destacou que Galicia é o a comunidade con maior variedade e calidade de produtos do mar a nivel internacional e que a súa gastronomía funciona como elemento desestacionalizador e que se pode potenciar poñendo en marcha medidas que fomenten a simbiose entre o turismo e a gastronomía como reclamo e como produto turístico.

O presidente da Real Academia Galega de Gastronomía, Rafael Ansón, destacou que hai que ter en conta que España é un líder mundial do turismo e tamén da gastronomía. “Hai trinta anos isto sería impensable”, dixo. Tamén sinalou que non hai unha ‘cociña española’ senón cociñas rexionais que no seu conxunto conforman a oferta gastronómica do país. Segundo explicou, o importante deste congreso é que “Europa se tome en serio ao turismo e á gastronomía” e que cómpre desenvolver un “novo modelo de turismo socialmente responsable aceptado por Europa e que se extenda aos 27 países”. “Todo isto sen orgullo –dixo- porque non somos os únicos pero para manter o nivel hai que dedicar esforzo á formación, ao I+D, á calidade...”. E apuntou, “podemos estar satisfeitos, e Galicia, moi especialmente do que se conseguiu nos últimos anos”.

Na xornada de hoxe interviron como relatores Enrique Ruíz e mais Rafael Ansón, así como Rocío Alberdi, directora da División de Produtos Alimentarios do ICEX e Elena Vadillo, xefa de área de Turismo Cultural e de Cidade de Turespaña. Así mesmo, asistiu a subdirectora da Secretaría de Estado do Medio Rural e Auga, María Josefa Lueso e mais o presidente de Acevin, José Fernández Sánchez-Bódalo. Tamén estiveron presentes na xornada o xornalista Pablo Amate, José Luís Galiana de Eurotoques e o director xeral de Explotación de Paradores, David Massip.

Para organizar este evento tamén estiveron presentes na xornada de traballo representantes das seguintes comunidades autónomas, Andalucía, Aragón, Asturias, Canarias, Castela a Mancha, Cataluña, Ceuta, Extremadura, Madrid, Murcia, País Vasco, Comunidad Valenciana e Galicia.
R.