Skip to main content

Celebración del Día de Galicia: el alcalde de Santiago invoca al Apóstol para salir de la difícil situación económica y luchar contra el terrorismo

El alcalde de Santiago de Compostela, Xosé Sánchez Bugallo, pidió la intercesión del Apóstol Santiago para que España tenga "acierto" para "salir" de la "difícil situación económica" actual y "recuperar la senda de la creación de empleo potente y sostenido", además de conseguir la victoria del Estado de Derecho y las libertades sobre "la barbarie" del terrorismo". En su invocación como delegado regio en la Ofrenda al Apóstol, Sánchez Bugallo solicitó que las políticas sociales "primen sobre intereses más poderosos" y alertó de que los "tiempos de estrechez perjudican más a los menos favorecidos". Así, reclamó "la contribución de todos y en todas las esferas para afrontar problemas y encontrar soluciones", pues la sociedad "necesita confianza e ilusión en el futuro", que considera que "vendrá dada por la seguridad de no perder los logros sociales conquistados y por la posibilidad de ampliarlo a quienes aún no han podido alcanzarlos".

En su tercera ocasión como delegado regio, Bugallo lamentó que "un año más, y ya van demasiados", tenga que denunciar "el terrorismo como uno de los obstáculos más graves para la convivencia de la humanidad" y aseguró que "más pronto que tarde" responderán ante la Justicia. "Jamás cesaremos en el empeño de soñar con la paz y creemos que el Estado de derecho y libertades vencerá sobre la barbarie", proclamó. Bugallo también se refirió a aspectos como la inmigración, realidad ante la cual pidió "redoblar los esfuerzos de cooperación internacional", además de pedir "protección" para un colectivo que forma parte "de esa población que por su debilidad puede resultar más dañada" y, singularmente, "para aquellos que caen en las redes de los desaprensivos, que trafican con su desesperación". Igualmente apuntó la necesidad de una Justicia "más eficaz" para proteger a la infancia, sobre todo después de que "la proliferación de la pederastia y de la pornografía infantil en la red" hayan "hecho saltar todas las luces de alarma"; y de mejorar la situación de las víctimas de la violencia machista, para las cuales solicitó que puedan "salir de su jaula" y que se "acorte el camino que aún separa a la mujer del hombre", puesto que "ellas son quienes más sufren la pobreza, la exclusión y el desempleo".

El regidor compostelano demandó al Apóstol ayuda "también en la lucha contra el cambio climático y la pérdida de la biodiversidad" y a "creer que los actos individuales son más valiosos de los que imaginamos". "Ojalá que dentro de 100 años podamos vivir en un planeta más limpio y armonioso", expresó deseoso. Sánchez Bugallo, que realizó parte de su intervención en castellano y el resto en gallego, invocó al Santo Patrón para "llegar a un punto de equilibrio entre la presencia de nuestra historia e identidad y los cambios que la sociedad demanda". Así, aunque dijo que la Administración, "desde la prudencia y el respeto", debe garantizar "el libre ejercicio de cualquier religión y la neutralidad del Estado, siendo esto compatible con el respeto a las tradiciones que forman parte de la historia viva y de la cultura de nuestro país". "Es el caso de esta ofrenda, que se realiza cada año desde 1642 dentro de la más absoluta normalidad de la convivencia ciudadana", subrayó.

El alcalde de Santiago también aprovechó para recordar que "Compostela se prepara para celebrar el próximo Año Santo 2010" y pidió que este evento "siga siendo un ejemplo de diálogo y consenso", en el marco del cual "se pueda establecer la comunicación entre culturas y creencias". "La ciudad de Compostela se prepara para hacer honor a tu nombre y por eso te pedimos lucidez, tesón, capacidad de trabajo y altura en los propósitos, y que las infraestructuras comprometidas lleguen a Galicia en los plazos establecidos para continuar dándole al Año Santo la dimensión internacional de la que ya goza", invocó a Apóstol.

A este acto religioso asistieron las principales personalidades de Galicia, entre las que estuvieron el presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño; el delegado del Gobierno en Galicia, Manuel Ameijeiras; la presidenta del Parlamento autonómico, Dolores Villarino; conselleiros socialistas; el presidente del PPdeG, Alberto Núñez Feijóo; miembros de la Corporación municipal de Santiago y otras autoridades. Como es tradicional no hubo representación del BNG.

La Ofrenda Nacional al Apóstol Santiago es una ceremonia que fue instituida en 1643 por Felipe IV y a lo largo de los años se mantuvo la tradición de que reyes, jefes de Estado o personalidades con las más altas responsabilidades invocaran al Patrón de las Españas los beneficios divinos para las tareas humanas.

El arzobispo de Santiago de Compostela rechaza convertir la fe en factor político

El arzobispo de Santiago de Compostela, monseñor Julián Barrio, advirtió de que "la fe no puede ser convertida en un factor político" y apostó por "la distinción y la autonomía recíproca entre el Estado y la Iglesia", de forma que se diferencie "lo que es del César y lo que es de Dios".

En la homilía de respuesta al oferente en la Ofrenda al Apóstol, monseñor Julián Barrio advirtió contra "el riesgo" de pretender "asegurar la fe a través de los poderes de este mundo" y aseguró que para que los hombres puedan disfrutar de sus derechos "no es necesario renunciar a Dios". El arzobispo de Santiago se refirió también a la necesidad de "curar tantas llagas abiertas" como la "realidad trágica" que sufren los emigrantes, el terrorismo, que definió como "acto intrínsecamente perverso y nunca justificable", la violencia machista, los efectos de la droga, los ancianos que "se sienten olvidados" y "la desesperanza de tantos jóvenes".

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia

O presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, fixo un balance positivo dos tres anos de goberno do actual Executivo galego. No Día de Galicia, o xefe do Goberno autonómico afirmou que existen motivos para a celebración, posto que a Comunidade “vive un período fértil, útil aos cidadáns, de estabilidade e de confianza”, mostra “dunha Galicia que está avanzando e que está progresando”. O máximo mandatario autonómico aseverou que existe “unha forma diferente de facer política”, que “ten mudado o clima de diálogo social, a esperanza e a capacidade da propia sociedade civil”, e reiterou a “aposta por protexer o territorio, por poñer ás persoas no centro da acción política e por facer do goberno un exercicio permanente de transparencia”. “Creo que estas son as claves do cambio que leva agora tres anos, e teño unha confianza plena en Galicia”, afirmou Touriño.

O presidente galego referiuse aos datos da EPA publicados, segundo os cales a metade do emprego creado no último trimestre en España corresponde a Galicia: 10.800 novas ocupacións, e puxo eses datos como exemplo da existencia “dun país que está medrando”. “Iso quere dicir que hai un plus, hai unha capacidade de reacción importante dos nosos servizos e da nosa industria”, afirmou Pérez Touriño. Porén, o presidente considerou a necesidade de “estar atentos” ante os momentos de dificultade global que atravesa a economía e ante os cales o Goberno galego ten adoptado “medidas importantes”, “buscando financiamento para as empresas e xerando un Acordo Social pola Competitividade” con empresarios e sindicatos. “Sabemos que estamos medrando significativamente por enriba da media española, que temos o volume de ocupados e activos maior da nosa historia, pero sen dúbida estamos a sufrir xa o embate das circunstancias económicas tan adversas que tocan”, recalcou o presidente. Emilio Pérez Touriño reafirmou o seu compromiso co mantemento da boa marcha da economía, “soporte da actividade para que a xente sexa máis igual, teña máis igualdade de oportunidades, se cree emprego e os galegos non teñan que buscar a vida fóra de Galicia obrigadamente”, afirmou.

Igualmente, o presidente da Xunta reivindicou a necesidade de que o modelo de financiamento do estado garanta a igualdade de dereitos para o conxunto da cidadanía. “Os cidadáns son cidadáns iguais, con dereitos iguais en todo o territorio desde o punto de vista da prestación de servizos. Esa é a garantía da Constitución, que mandata un estado solidario e redistributivo”, aseverou o xefe do Goberno galego. Deste xeito, Pérez Touriño reiterou a necesidade de “contemplar as necesidades de gasto” derivadas “da redistribución, da descentralización política” e da dispersión e do avellentamento demográfico, que supoñen un incremento da necesidade de gasto en áreas como a sanidade, a educación, os servizos sociais, a aplicación da Lei de Dependencia ou os novos obxectivos da Axenda de Lisboa en materia de investigación e educación. “Quedounos curto o traxe financieiro”, indicou o presidente, que fixo un chamamento ao acordo, ao consenso e ao pacto para “facer un exercicio de responsabilidade” que permita “mellorar os servizos e facer unha aposta nesa dirección”. O presidente da Xunta reiterou a súa vontade de seguir a traballar “na defensa de Galicia” e “en clave galega” ata o remate da lexislatura.

Celebración del Día de Galicia por los partidos políticos: el BNG reclama un estatuto de nación como mecanismo de defensa; el PSdeG celebra la tradicional ofrenda floral en Rianxo y el PPdeG su romería popular

Miles de personas partieron de la Alameda de Santiago de Compostela para reclamar "un Estatuto de nación" para Galicia por ser éste "el mejor mecanismo de defensa" de la comunidad y la vía para alcanzar "mayor autogobierno", según destacó el portavoz nacional del BNG, Anxo Quintana, que encabezó la tradicional manifestación por el Día da Patria, que este año aspira a convertirse en la más multitudinaria. Para Quintana, "la necesidad de un nuevo marco legal" queda ratificada por cuestiones como que el Gobierno central niegue la subcomisión de seguimiento de las infraestructuras, pese a que hay un acuerdo unánime de las fuerzas políticas gallegas, por lo que apeló a convertir 2009 en el año para conseguir la reforma del Estatuto. Ante esta coyuntura, aseguró que el BNG estará centrado en ser "el referente de la mayoría social galleguista".

Bajo el lema Cremos no noso país, la marcha fue encabezada por el portavoz nacional del BNG, junto a la Executiva y los conselleiros nacionalistas de la Xunta: Alfredo Suárez Canal (Medio Rural), Ánxela Bugallo (Cultura), Teresa Táboas (Vivenda) y Fernando Blanco (Innovación e Industria). La manifestación inició su recorrido por las calles compostelanas y, como cada año, acabó en la Praza da Quintana con la lectura de un manifiesto.

El PSdeG celebra el 25 de julio, Día de Galicia, con la tradicional ofrenda floral ante el monumento de Castelao en la localidad coruñesa de Rianxo. Así, el secretario general del PSdeG, Emilio Pérez Touriño, tras acudir a la Ofrenda al Apóstol en la Catedral compostelana, se desplaza a Rianxo para participar en la tradicional ofrenda al intelectual galleguista Castelao.

Por su parte, Feijóo, tras participar en la Ofrenda al Apóstol, se desplaza al ayuntamiento pontevedrés de Poio para participar en una romería popular con la que el PPdeG festeja el 25 de julio. Allí, además, estará instalada la carpa de la campaña 'Galicia en voz alta', que recoge la Comunidad gallega para conocer "de primera mano" las necesidades peticiones de los gallegos.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia sobre la recepción de las Vésperas

O presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, reafirmou o seu “compromiso de ideas, político e moral” e a súa determinación “inequívoca e total” coa implantación da Lei de Dependencia na nosa comunidade. “Queremos redobrar os esforzos para a implantación e aplicación desta lei, para que se desenvolva plenamente o antes posible en Galicia”, sinalou. Así o aseverou o máximo mandatario galego durante o acto A Véspera Dende o corazón, dedicado a aquelas persoas que están sempre cos nosos, un acto no que estivo acompañado pola súa dona. Nesta terceira edición, A Véspera centrouse na homenaxe aos máis de 800 colectivos, fundacións e asociacións que en Galicia dedican cada día os seus esforzos a axudar e prestar apoio a todas aquelas persoas que non se poden valer por si mesmos. Un acto celebrado na residencia oficial de Monte Pío e que congregou a máis de 300 persoas pertencentes a estes colectivos que velan a diario polo benestar dos dependentes. Na súa intervención, o presidente da Xunta reafirmou unha e outra vez o agradecemento “tanto persoal como institucional” a todos e cada un dos representantes, voluntarios ou colaboradores das asociacións e entidades sociais que cada día traballan ao servizo de moitas persoas en situación de dependencia.

“Como sociedade, facémonos máis dignos cando respondemos ás persoas que máis o necesitan. Facémonos máis xustos cando decidimos que ningunha barreira, nin física nin mental, limite os dereitos que a todo cidadán e cidadá lle corresponden polo feito de selo. Facémonos máis libres eliminando toda forma de discriminación, toda traba ao exercicio dos nosos dereitos. Creando tecido cívico, construíndo socialmente unha sensibilidade ante a inxustiza, loitando polos que se atopan nunha situación máis desfavorecida, facémonos mellores como país”, aseverou o presidente, quen transmitiu a “admiración e o respecto” de Galicia por este labor. O presidente quixo facer un recoñecemento especial aos coidadores, persoas que deixaron “todo” por atender “a un ser querido, a cidadáns e cidadás que, por diversos motivos, precisaban de coidados e atención, que estando en situación de dependencia requiriron e requiren de apoios diarios porque non son capaces de desenvolverse no seu día a día.” Especialmente, salientou o traballo das familias e, sobre de todo, das mulleres, “que durante moitos meses, moitos anos, 24 horas ao día, con dobres e triplas xornadas veñen atendendo familiares en situación de dependencia.”

Pérez Touriño incidiu no “dobre drama” de cada caso pois, ao do dependente, súmase o do coidador, que deixa de lado a súa vida para entregarse ao coidado doutra persoa e que, durante moito tempo, non viron recoñecida a súa dedicación. “Os coidadores familiares fostes os máis esquecidos na cadea de atención á dependencia”, remarcou. “Hoxe xa non estades soas e sós. Hoxe acompáñavos un dereito irrenunciable que xa non ten marcha atrás. Un dereito para miles de cidadáns que, por idade ou discapacidade, non podían valerse por si mesmos, pero tamén para os seus familiares, para os seus coidadores. A Lei para a Promoción da Autonomía Persoal, a Lei de Dependencia pecha a brecha existente na protección das persoas en situación de dependencia e as súas familias”, precisou. Para o presidente, esta lei alíñase “coa Galicia do benestar e os dereitos” que comprometeu coa cidadanía galega. “Unha lei necesaria e xusta. Unha lei que crea o Sistema para a Promoción da Autonomía e Atención á Dependencia, e que se suma aos sistemas públicos de Educación, Sanidade e Pensións para dotar a nosa sociedade do que queremos que sexa: cada día unha sociedade de máis xustiza, igualdade e cohesión”, manifestou Pérez Touriño para quen a través desta norma se crea un novo dereito de cidadanía, de carácter público e universal, esixible administrativa e xudicialmente. “Sei ben as esperanzas depositadas neste novo sistema de protección social. Sei ben as urxentes necesidades que precisan, xa, de prioridade na súa atención. E quero dicirvos que non desexo para Galicia unha sociedade que se mova en dúas velocidades: corta para moitos, longa e sostible para algúns poucos. Por iso, queremos redobrar os esforzos para a implantación e aplicación desta Lei, para que se desenvolva plenamente o antes posible en Galicia”, garantiu.

Precisamente, destacou que o Goberno que preside non vai facer concesións na súa aplicación. “Ante os dereitos dos cidadáns non caben nin ambigüidades nin demoras. O Goberno que presido velará e instará a todas as administracións a implicarse coa maior dilixencia, colaboración e cooperación nesta tarefa de todos. Así, adquiriu o compromiso de que o Goberno que preside vai seguir ampliando o número de centros e equipamentos de atención á dependencia, reforzando programas e servizos como a teleasistencia ou a axuda no fogar e mellorando a accesibilidade e o transporte adaptado. “Pero moi especialmente, queremos coidar dos que coidan co dobre obxectivo de promover a permanencia das persoas dependentes no ámbito que lle é propio e facilitando tamén o respiro das persoas coidadoras”, sinalou. “Pódovos asegurar que non nos vai faltar a enerxía e a vontade para facelo, e sei que tampouco nos vai faltar a colaboración e o estímulo de asociacións como as vosas na tarefa de humanizar e dignificar o labor dos coidadores. De compensar e atenuar o desgaste que supón encargarse en solitario dos custos e cargas das tarefas de coidado. De paliar os innumerables momentos de crise e silencio. Farémolo por todas e todos vós, polos vosos familiares, polo conxunto da nosa sociedade, polo noso futuro, polo progreso de todos”, concluíu.

Más información: Especial Día de Galicia en www.galiciadigital.com
R.